niedziela, 22 lipca 2012

Paul McCartney. Poza Mitem


Autor: Ross Benson
Gatunek: biografia
Ilość stron: 212
Tytuł oryginału: Paul McCartney- behind the myth
Rok pierwszego wydania: 1992
Rok wydania polskiego : 1992
Ocena:   8/10


                Druga biografia Paula McCartneya, po jaką sięgnęłam. I..bardzo dobrze, ponieważ na swój sposób różniąca się od książki autorstwa p.Piotra Chróściela . Tamta, jak napisałam, napisana przez ,,beatles'owsko-paul'owego świra'' poświęcona jest w pełni McCarney'owi i nie znajdziemy w niej za dużo informacji o zespole czy innych jego członkach. W tej- wręcz przeciwnie. W każdym rozdziale poświęcone jest miejsce dla Georga, Ringo i Johna. No i Beatlesom jako jedności- opisom sesji nagraniowych, powstawaniu piosenek, często kłótniach, co jest jej niewątpliwym plusem- czytając nie odczuwamy, komu autor bardziej ,,kibicuje'', czyim jest fanem, czy woli Paula czy może Johna. W przypadku p.Chróściela było to bardzo, ale to bardzo,czasami wręcz irytująco, wyraźne.
             Książka pełna nazwisk, dat, faktów, których w pierwszej mi trochę brakowało- mimo, że bardzo mi się podobała.
            Mimo to daję obu książką tę samą ocenę. Dlaczego ? Jakbym miała oceniać jako biografię i według schematu, czego się od tego gatunku oczekuje (fakty, nazwiska itd..) to tą powinnam ocenić duuuuużo wyżej. Jednak biografię autorstwa p.Chróściela czytało się niesamowicie szybko, przyjemnie, wręcz się ją pochłaniało. A tutaj, niestety, tego nie doświadczyłam i- chociaż jestem wielką fanką Paula-coś we mnie stawiało opór.
              Jednak mimo wszystko- polecam. Obie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz