czwartek, 5 stycznia 2012

,,Kościół dla średnio zaawansowanych''- Szymon Hołownia

Autor: Szymon Hołowni
Gatunek: lit.popularnonaukowa- religia
Ilość stron: 209
Tytuł oryginału: -
Rok pierwszego wydania: 2004
Rok wydania polskiego : 2004
Ocena: 9/10

,,Kościół dla średnio zaawansowanych'' to pierwsza książka autorstwa popularnego dziennikarza i publicytsty (od 2006 Newsweek Polska), dyrektora programowego Religia.tv- Pana Szymona Hołowni.
Bardzo lubiąc i szanując Pana Szymona za odwagę w głoszeniu poglądów, na 15. urodziny dostałam od przyjaciół 3 książki Jego autorstwa, kolejną od mamy, potem z okazji Jego przyjazdu do mojego miasta jeszcze kolejna, i od tego czasu: jaka się nie ukaże, tą mam ;) (aktualnie 7 pozycji).
Przy czym ,Kościół dla średnio zaawansowanych' uważam za jedną z najbardziej udanych. Książka wyjaśnia wiele, często podstawowych i często słyszanych (np. ,,Znak pokoju''), czasem kompletnie mi wcześniej nie znanych pojęć (,,Watykańska ruletka'') związanych z religią, Kościołem jako wspólnotą, objaśnia hierarchie i zależności... Przy czym jest napisana bez patosu,  z  totalną swobodą widzianą w każdej książce Pana Hołowni; do tego wiele ciekawostek, anegdotek i poczucia humoru.
Wiadomo- może nie każdemu się spodobać, ja mam to do siebie, że religią interesuję się bardzo i pochłaniam książki pisane przez księży czy poruszające tematy związane z wiarą na przestrzeni wieków, przy czym wiem, że często ludzie dziwnie na mnie patrzą- w szkole, na przystanku- gdy czytam książkę właśnie w tym stylu. Nie dziwi więc, że gdy się dowiedziałam o spotkaniu autorskim z Panem Hołownią w moim mieście, to przez tydzień chodziłam podekscytowana, i ostatecznie na miejscu byłam godzinę wcześniej, siedziałam w pierwszym rzędzie, a na koniec (ku zdziwieniu autora) przyszłam ze wszystkimi książkami po podpis ;)
Zdecydowanie polecam, szczególnie wszystkim ,,średnio zaawansowanym'', ale też wszystkim, którzy myślą,że Kościół znają: dowiedzą się na pewno dużo więcej :)

2 komentarze:

  1. Z tego, co kojarzę tego pana z telewizji, to nie mam wątpliwości, że książka napisana przystępnie, tak jak piszesz bez patosu i z humorem. Jednak to całkowicie nie moja tematyka, choć być może kiedyś po nią sięgnę, nie zarzekam się, że nie :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej jego książki.Może kiedyś to nadrobie:)

    OdpowiedzUsuń