sobota, 7 stycznia 2012

,,Romeo i Julia''-William Szekspir


Autor: William Szekspir
Gatunek: dramat
Ilość stron: 123
Tytuł oryginału: Romeo and Juliet 
Rok pierwszego wydania: 1597
Rok wydania polskiego : -
Ocena: 10/10
             

             Przyznam- znaczącą część dla pokochania tej książki miał spektakl ,,Romeo i Julia’’ w teatrze Buffo. Ba ! Dzięki zachwytowi nad tym spektaklem sięgnęłam po tę cudowną książkę !
                I.. jestem zachwycona. Zaczęła się mania. Poprzez ciągłe czytanie- zapamiętywanie tekstu książki i przypominanie go sobie w  środku nocy. Pisanie rozprawek, prac, charakterystyk na podstawie szesnastowiecznego dzieła. Badanie historii powstania ,,Romeo i Julii’’, życiorysu i twórczości Szekspira, teatrów, w których dramat ten był wystawiany ( a jest tego baaaardzo dużo), i- w przypadku musicali- tekstów piosenek…
                O ile do klasyków nie podchodzę z często zauważalnym założeniem: ,,Jak to ?! To trzeba lubić, to klasyka !’’, to ,,Romea i Julię’’ wielbię dozgonnym uczuciem. Wielu moich znajomych rezygnuje z przebrnięcia przez tę książkę twierdząc, że jest ,,za trudna’’. Może ? Nie wiem, ja czytałam ją zafascynowana każdym zdaniem J
                Która z nas nie wyobrażała sobie siebie jako Książniczki czy bohaterki cudownej historii miłosnej ? Ja odstawiłam wszystkie księżniczki na bok. Chcę, by ktoś mnie kochał tak, jak Romeo-Julię. Serenady pod oknem, potajemne ucieczki, maksymalne poświęcenie...
Chcę być Julią !

Pozwolę sobie wkleić link do piosenki pochodzącej z musicalu ,,Romeo i Julia’’ w teatrze Buffo w wykonaniu Pana Jakuba Szydłowskiego pt. ,,Ojciec Laurenty’’. Piosenka w pięknych słowach ukazująca wątpliwości człowieka wierzącego- wiele cudownych sentencji, które na zawsze zostaną w mojej pamięci: 

Oczywiście równie mocno polecam resztę piosenek z tego musicalu- ta jest tak .. na zachętę, chociaż mnie urzekła najbardziej :)
Z całego serca zachęcam również do wybrania się do teatru- szczególnie, jeśli ktoś lubi się wzruszyć- płacz gwarantowany (momentami również ze śmiechu :) ) 
I jeszcze coś, co zawsze poprawia mi humor : 




1 komentarz:

  1. Zawsze lubiłam ten dramat :). Nie wiem, dlaczego ktoś uważa, że jest za trudny. To jest ponadczasowe i uniwersalne, można czytać tę książkę jedynie jako romans i na poziomie szkolnym zazwyczaj tak się robi ;). Uwielbiam! Zresztą Szekspir to jedyny dramatopisarz, którego mogę czytać.

    OdpowiedzUsuń